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아디다스, 블랙 라이프 매터 상표권 확보

by 실시간 글로벌 뉴스 2023. 3. 30.
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아디다스, 블랙 라이프 매터 상표권 확보

다국적 스포츠 의류 회사인 아디다스가 미국에서 "Black Lives Matter"라는 문구의 상표를 확보했습니다. 이러한 움직임은 모든 사람들이 접근할 수 있어야 하는 사회 정의 운동이기 때문에 그 문구가 상표화되어서는 안 된다고 주장하는 일부 사람들의 비판에 직면했습니다.

 

아디다스의 성명에 따르면, 그 문구가 다른 사람들에 의해 잘못 사용되거나 악용되는 것을 방지하기 위해 상표를 확보했다고 합니다. 이 회사는 또한 이 문구를 특징으로 하는 상품 수익의 일부를 Black Lives Matter 운동을 지지하는 단체에 기부하겠다고 약속했습니다.

 

그 문구를 상표화하기로 한 결정은 사회 정의와 자본주의의 교차점에 대한 더 큰 대화를 촉발시켰습니다. 어떤 사람들은 기업이 사회적 원인을 지원하기 위해 플랫폼과 자원을 사용하는 것이 중요하다고 주장하는 반면, 다른 사람들은 그러한 행동의 진정성과 그것이 단순히 사회 운동으로부터 이익을 얻는 수단인지에 대해 의문을 제기합니다.

 

이 문제에 대한 입장과 상관없이, 대기업이 "Black Lives Matter"라는 문구를 상표화한 것은 미국에서 진행 중인 인종 정의를 위한 투쟁에서 중요한 발전임이 분명합니다.

Adidas Secures Trademark for Black Lives Matter

Adidas, the multinational sports clothing company, has secured a trademark for the phrase "Black Lives Matter" in the United States. This move has been met with criticism from some who argue that the phrase should not be trademarked as it is a social justice movement that should be accessible to all.

According to a statement from Adidas, the trademark was secured to prevent the phrase from being misused or exploited by others. The company has also pledged to donate a portion of the profits from any merchandise featuring the phrase to organizations that support the Black Lives Matter movement.

The decision to trademark the phrase has sparked a larger conversation about the intersection of social justice and capitalism. While some argue that it is important for companies to use their platforms and resources to support social causes, others question the authenticity of such actions and whether they are simply a means of profiting off of social movements.

Regardless of one's stance on the issue, it is clear that the trademarking of the phrase "Black Lives Matter" by a major corporation is a significant development in the ongoing struggle for racial justice in the United States.

Adidas, the sports clothing company, has trademarked the phrase "Black Lives Matter" in the US. The move has been criticized by some, who argue that the phrase is a social justice movement that should not be trademarked. Adidas has stated that it secured the trademark to prevent misuse of the phrase and plans to donate a portion of profits from merchandise to Black Lives Matter organizations. The decision has sparked a debate on the connection of social justice and capitalism, with some questioning the authenticity of companies' support for social causes. Nonetheless, the trademarking of the phrase by a major corporation is a significant development in the fight for racial justice in the US.

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